View Post

Uusia kokemuksia Musiikkitalossa

In Selkosuomi by Anna Gustafsson0 Comments

Orkesterin viritysääni kaikuu Musiikkitalon suuressa salissa. Viimeinen harjoitus ennen illan konserttia alkaa. Ohjelmistossa on ensin ranskalaisen 1800-luvun lopun säveltäjän, Claude Debussyn musiikkia. Väliajan jälkeen soitetaan Sibeliusta: Kolmas sinfonia ja sävelruno Lemminkäisen kotiinpaluu. Harjoitusta kuuntelee paljon koululaisia ja opiskelijoita. Joukossa on ainakin kolme ensikertalaista Musiikkitalossa. 24-vuotias Dat Vo, Liam Parsons, 28 ja Emat Al-Abbas, 27. He opiskelevat suomen kieltä Stadin ammattiopistossa. …